ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapKritik verme | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Proje Yönetimi ve Yapım Yönetimi kavramlarına giriş. Araştırma metodları, araştırma terminolojisi ve kaynaklara ulaşma. | |
2 | Proje Yönetimi ve Yapım Yönetimi tarihçesi, Yapı sektörü ile ilgili mevzuat, şartname ve standartlar. | Summary, Reading: HW 1: Basics of Project Management Project Management Body of Knowledge, PMI Institute PMBOK pg.1-65 |
3 | Proje Yönetim Süreçleri: Proje Yönetimi Süreçlerine genel bir bakış. | |
4 | Proje Süreci ve Organizasyon: Belirli bir proje süreci için organizasyon oluşturulması | HW 2 : Organizing groups for group presentation, class discussion. A brief discussion about the case study: A franchise company interior design project. |
5 | Proje Entegrasyon ve Kapsam Yönetimi | Lecturer/Group presentations, and discussions through the resources |
6 | Proje Zaman Yönetimi | HW 3 : Analysis of Project Design Process within the scope of Construction Management Processes. Lecturer/Group presentations, and discussions through the resources |
7 | Proje Maliyet Yönetimi | Lecturer/Group presentations, and discussions through the resources |
8 | Proje Kalite Yönetimi | Lecturer/Group presentations, and discussions through the resources |
9 | Proje İnsan Kaynakları Yönetimi | Lecturer/Group presentations, and discussions through the resources |
10 | Proje İletişim Yönetimi | Lecturer/Group presentations, and discussions through the resources |
11 | Proje Risk Yönetimi | Lecturer/Group presentations, and discussions through the resources |
12 | Proje Tedarik Yönetimi | Lecturer/Group presentations, and discussions through the resources |
13 | Grup Çalışması Sunumlar | HW 4 : Analysis of case study project processes, summary. Group Presentations through findings gathered from Case Study-Discussions, Case Study Checklists |
14 | Grup Çalışması Sunumlar | Group Presentations through findings gathered from Case Study-Discussions, Case Study Checklists |
15 | *FINAL Group Project submissions | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | http://pmbook.ce.cmu.edu/ |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Construction Management, 3rd Edition ,Daniel W. Halpin, Purdue Univ. ISBN 9780471661733, ©2006, 416 pagesConstruction Methods and Management ,7th Edition,Stephens W. Nunnally,ISBN: 0131716859,©2006, 576 pagesConstruction Contracting: A Practical Guide to Company Management, 7th EditionS. Keoki Sears, Glenn A. Sears, Richard H. Clough,ISBN: 0471449881, © 2005, 656 pagesConstruction Project Management, 3rd Edition,Frederick Gould , Nancy E. Joyce ISBN10: 0131996231, © 2008,384 pages |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 4 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 8 | |
Proje | 1 | 8 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 6 | |
Toplam | 100 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest